Rahsia Perempuan Mengikut Zodiak





Saya dah post mengenai kenali rahsia lelaki melalui lambang zodiak mereka, sekarang saya nak cerita pula bagaimana hendak kenali peribadi seseorang wanita tersebut melalui perlambangan zondiak yang dia bawa. Mungkin apa yang ditulis ini tidak tepat, sekadar berkongsi, jom baca bagaimana peribadi wanita-wanita kesayangan anda...:)



AQUARIUS



 Wanita yang berada di bawah naungan zodiak ini merupakan seorang wanita yang kuat dan seperti tidak memerlukan lelaki dalam kehidupannya. Ini bukanlah kerana dia gagal menemui lelaki idamannya tetapi dia adalah seorang wanita yang kuat yang memegang prinsip yg dia boleh melakukan apa sahaja seperti yang lelaki dapat lakukan. Dia suka melakukan pekerjaan secara individu dan menyukai lelaki yg mempunyai sikap tenang dan menunjukkan sikap malu-malu terhadap dirinya di mana dia mempunyai peluang untuk membuktikan bahawa dia boleh dipercayai. Wanita zodiak ini memiliki ramai kawan lelaki berbanding dengan kawan perempuan, jadi sekiranya anda memiliki kekasih yg bernaung di bawah zodiak ini janganlah menjadi seorang kekasih yg cemburu buta kerana wanita zodiak ini benci lelaki pencemburu dan mencintai kebebasan dirinya. Dia mahukan anda mempercayainya walaupun dia tidak mempercayai anda dan ingin selalu menang sekiranya bertengkar atau bergaduh.

CANCER

 Wanita yang bernaung di bawah zodiak ini merupak jenis yg pemalu kecuali dia dipengaruhi oleh zodiak-zodiak yg lain. Mereka bukan jenis yg bernai dan suka membangkang, malahan sekiranya anda menyukai wanita zodiak ini seelok-elok nya biarlah anda yg memulakan langkah dahulu. Jenis ini merupakan jenis yg pandai berjimat dalam perbelanjaan, bukan jenis yg kuat cemburu tetapi cenderung possessive. Wanita Cancer sanggup bekorban apa sahaja untuk orang yang dikasihi mereka namun, jangan tinggalkan mereka sendirian menanggung ketika dia menghadapi masalah kerana mereka tidak akan lupa mengenai perkara tersebut. Walaupun wanita cancer nampak seperti lemah, namun sebenarnya mereka tidak. Walaupun semasa bergaduh dengan anda mereka akan menangis seperti mahu gila, tetapi selepas anda berlalu mereka akan mengesat air mata dan melakukan aktiviti seperti biasa seolah-olah tidak ada perkara yg menyakitkan berlaku. Mereka merupakan ibu yg baik dan berhati-hati menjaga anak-anaknya. Anda bertuah memiliki isteri wanita cancer tetapi agak malang bagi anda sekiranya wanita cancer ini merupakan ibu mentua anda...hehehe

CAPROCORN

 Wanita Capricorn mempunyai tubuh badan yang tinggi, langsing dan dia mempunyai berpewatakan tenang. Tetapi apabila dia marah, maka kemarahannya itu akan berapi-api. Kadang-kadang wanita zodiak ini akan memperolehi kerjaya yang lebih baik daripada lelaki kerana sikapnya yang sangat percaya diri. Bagi wnaita jenis ini, wanita bukanlah hanya hiasan semata-mata ataupun gander yg sentiasa memerlukan pertolongan sahaja. Wanita capricorn akan cuba mengawal dan meyembunyi emosinya yg akan membuatkan dirinya lemah. Mereka tidak akan cuba untuk mengubah sesiapa pun dan mereka akan berusaha untuk menerima sesiapa dengan apa adanya. Jika wanita zodiak ini tidak menyukai sesiapa, mereka tidak akan memberikan kritikan atau komen, tetapi mereka tidak akan peduli langsung akan kewujudan orang tersebut. Wanita zodiak ini sangat suka berhias dan mengenakan pakaian yg cantik-cantik,so, jangan paksa 'kami' untuk buat perkara begini secara tergesa-gesa. Dia tidak kisah sekiranya dia tidak memiliki gelaran doktor atau seumpamanya, tetapi bila dia sudah anggap anda kurang cerdas, makan besar kemungkinan anda akan diabai sama sekali.

LIBRA

 Umumnya wanita Libra memounyai wajah berbentuk bujur, mempunyai kulit yg cantik di mana dia banyak menghabiskan masa dalam penjagaan kulitnya. Mereka juga cenderung untuk nampak lebih muda berbanding usia sebenar. Kadang-kadang mereka seorang pemikir yang pantas, tetapi mereka tidak akan buat seperti anda disaingi ataupun kalah dengan dirinya. Wanita libra merupakan seorang pemujuk yg baik walaupun pada saat dia tidak tahu apa keinginan dia sebenarnya. Mereka selalunya mempunyai alasan yg baik untuk setiap perkara dan mereka tidak dapat menentukan mana yg baik dan mana yg buruk. Wanita dalam zodiak lain mungkin tidak terlampau peduli menegnai apa yg orang cakap mengenai mereka, tetapi wanita libra amat menitik beratkan apa yang orang lain fikir dan cakap menegnainya. Meraka dapat menyesuaikan diri dengan cepat di persekitaran baru dan cepat melonjak naik kalau dlam kerjaya. Mereka suka melakukan pekerjaan dalam kumpulan yg melaksanakan banyak aktiviti.

SCORPIO

 Wanita di bawah naungan zodiak ini merupakan wanita yg bersederhana dan suka menunjukkan perasaaan dia di mana kamu akan mengetahui samaada dia sedang marah ataupun mencuba mengambil perhatian anda. Wanita jenis ini lebih mudah dikenali melalui perlakuannya berbanding dengan apa yang diperkatakannya, sememangnya beginilah karekter dia yg sebenarnya. Wanita jenis ini mempunyai perwatakan yg misterius, sangat yakin diri dan jauh dalam hatinya, dia sangat bangga akan dirinya.Mereka merupakan wanita yg tidak suka dikongkong oleh peraturan sosial yg ketat dan tidak menyukai akan perbandingan gander dalam masyarakat. Walaupun memiliki perwatakan yg sederhana dan bersikap seperti keanak-anakan, tetapi wanita jenis ini memiliki jiwa yg bebas. Ramai lelaki yg beranggapan bahawa wanita scorpio ini merupakan pengikut yg baik, tetapi mereka salah kerana katak-kata manis yg selalu lelaki gunakan untuk cairkan hati wanita tidak akan berkesan kepada mereka. Mereka sangat mudah tersenyum dans sentiasa menunjukkan bahawa mereka amat mencintai kebebasan, tetapi apabila mereka sudah memperolehi kebebasan mereka tidak akan meninggalkan anda bahkan semakin menyayangi anda. Apabila mereka menginginkan sesuatu, mereka akan sedaya upaya untuk mendapatkannya.

SAGITARIUS

 Wanita yg mempunyai tubuh badan yg tinggi, langsing dan anggun dan selalu dapat melihat dunia dari kaca mata yg positif, jadi tidak hairanlah wajah mereka sentiasa nampak bahagia dan gembira. Wanita jenis ini tidak mudah mengaku kalah dan sangat yakin akan penampilan diri sendiri dan sentiasa cuba tampil bergaya tanap bergantung pada mood. Mereka adalah wanita yg sangat terbuka, jujur dan tidak mudah membocorkan rahsia anda kepada org lain. Wanita sagittarius ini memiliki jiwa yg bebas, mereka suka untuk merasa dilindungi tetapi tidak suka diperintah dan tidak suka kepada lelaki yg lemah. Mereka mempunyai sikap 'semborono' tetapi memang ini sikap semulajadinya, ada juga lelaki yg suka sikap begini dan ada juga tidak terutama lelaki yg rapi. Mereka mempunyai sikap yg ramah dan mempunyai selera yg baik dalam segala aspek dan sentiasa mencuba untuk mendapatkan sesuatu yg terbaik.

PISCES

 Wanita Pisces lebih suka hidup dalam dunia angan-angannya berbading dunia realiti. Mereka amat lemah dan sensitif apabila melibatkan isu percintaan. Jadi jangan hairan jika mereka menjadi pemalu apabila jatuh cinta.Mereka sangat menyukai haiwan-haiwan kecil (semut). Mereka tidak dapat membezakan antara lelaki yg jujur dengan lelaki 'buaya' yg menyebabkan mereka banyak menjadi mangsa bahaman buaya darat tersebut. Tangan serta kakinya kecil dan lembut dan gemar menjadikan  kasut sebagai koleksi mereka. Mereka bukanlah wanita yg rumit dan mereka sentiasa berusaha untuk membuat org di sekeliling mereka bahagia. Mereka tahu cara menjaga lelaki dengan baik dan sangat meyokong orang yg mereka cintai untuk menghargai apa yg mereka adas sekarang. Mereka bahagia kerana adanya anda.

ARIES 

 Mereka suka memikirkan mengenai perkara-perkara yg indah sahaja, suka mengatur langkah kehidupannya supaya sentiasa sitemik dan tidak banyak rintangan. Sekiranya tiada lelaki dalam kehidupannya, mereka akan cuba untuk menyibukkan diri sendiri di mana mereka merupakan wanita yg kuat dalam mencapai keinginan mereka. Mereka selalunya mempunyai wajah yg menarik dan memiliki kombinasi personaliti yang pelbagai. Sekiranya mereka berdepan dengan masalah, mereka dabertindak lebih baik berbanding dengan zodiak-zodiak yg lainya. Sekiranya mereka mula melakukan sesuatu, tidak ada sesiapa yg dapat menghentikan mereka. Mereka mempunyai emosiyg bercampur aduk, sekiranya mereka marah, kemarahan itu akan berkekalan lama, jadi jangan cari pasal dengan wanita jenis ini. Susah bagi kamu untuk mendapat perhatiannya kerana wanita jenis ini tergolong dalam golongan 'workaholic'

TAURUS

 Wanita di bawah zodiak ini mempunyai tubuh langsing, wajah bersegi, tulang pipi yg tinggi dan mata bundar serta mempunyai peribadi yg menyenangkan org di sekeliling. Mereka selalu dan cepat berubah dan mereka tidak suka mempamerkan emosi sebenar mereka. Sekiranya dia sangat marah pada anda, maka anda akan jadi orang asing kepadanya. Mereka merupakan wanita yg sangat sabar tetapi sentiasa mahukan perkara baru yg menarik perhatian mereka. Mereka sangat berdedikasi untuk mencapai apa sahaja yg mereka usahakan tanpa meyerah sebelum mendapat hasil yg diinginkan. Wang bagi mereka bukanlah perkara yg sangat penting tetapi diperlukan untukmendapat kehidupan yg selesa dan mereka lebih puas apabila mencapai apa yg diingini berbanding hidup dalam kemewahan.

GEMINI

 Wanita di bawah naungan zodiak gemini merupakan wanita yg mempunyai perwatakan yg menarik, bijaksana dan tidak dapat duduk diam. Mereka dapat melakukan banyak perkara dalam ssesuatu masa dan dapat meyiapkannya dengan masa yg cepat. Jika anda bercita dengan mereka, anda merasa seperti tidak bercinta kerana mereka tidak dapat diikat dengan kata-kata cinta kerana bagi mereka cinta bukanlah perkara terpenting dalam kehidupannya. Anda perlu menyesuaikan diri dengan personaliti mereka kerana mereka merupakan wanita yg mempunyai impian yg sangat banyak dan sentiasa mahu belajar sesuatu yg baru. Walaupun setelah kamu mendapatkan wanita zodiak ini, mereka sudah terpesona dengan anda, tetapi mereka sentiasa akan mencari keburukan anda, kerana inilah sikap semulajadi mereka tetapi mereka mampu membuatkan anda merasa seperti lelaki yg sangat beruntung di dalam dunia, mereka boleh menjadi pendengar yg baik. Tetapi, wanita gemini lebih banyak menyakitkan hati lelaki berbanding dengan wanita zodiak lain.

LEO

 Wanita leo merupakan wanita yg sangat yakin diri, apabila berjalan mereka seumpama ratu dan seperti tidak ada org lain di sekitar mereka. Mereka akan berhias mengikut cara mereka tersendiri dan tidak bergantung kepada  mood. Jangan menghadiahkan mereka baju yg murah dan tidak mengambarkan kredibiliti, kerana mereka akan membencinya. Mereka sukakan aksesori yng pelik dan unik kerena mereka suka untuk tampil berbeza. Mereka merupakan wanita yg anggun, memiliki karisma yg hebat, maka anda sepatutnya bersedia menghadapi persaingan. Mereka merupakan wanita yg sangat percaya diri jadi jangan anda cuba menentang kepercayaan diri mereka. Jika mereka marah, kemarahan mereka adalah seperti ribut dan mereka juga mampu untuk menjadikan diri mereka innocent seperti kucing. Mereka gemar mengingati kenangan yg indah, jadi sekiranya anda menjumpai album yg penuh dengan gambar-gambar bekas kekasihnya, atau pun surat cinta yg boleh membuatkan anda muntah, jangan ambik terlalu serius kerana itu memang sifatnya.

VIRGO

 Penampilan wanita virgo mirip kepada wanita leo yg mampu melangkah dengan yakin dan bangga diri. Mereka suka memandang tajam lelaki seperti mereka meyelidikinya kerana mereka bukanlah jenis yg suka berpura-pura dan akan erus mengatakan apa yg difikirkan secara terbuka. Anda akan selalu nampak wanita jenis ini berjalan cepat. Mereka sentiasa berusaha untuk jadi sempurna, nampak sempurna dan merasa sempurna. Mereka sangat berhati-hati dalam memilih pakaian. Mereka bijak tetapi mudah berputus asa bila menghadapi kesusahan. Mereka sukakan lelaki yg bijak yg dapat menandingi mereka. Mereka bukan jenis yg kuat cemburu atau bersangka buruk kerana mereka mengharapkan penghormatan daripada org yg dikasihi. Mereka tidak menyukai hubungan yg bersifat sementara. Sekiranya anda pilihan mereka, mereka tidak akan meninggalkan anda tetapi sekiranya anda tidak disukai oleh mereka, maka mereka akan sentiasa menjaga jarak antara kamu. Mereka sentiasa mencuba untuk mendisiplinkan diri dan mereka tidak suka bahasa kotor dan sumpah seranah.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hai, sila tinggalkan komen, cadangan atau apa-apa sahaja untuk kami kongsikan melalui blog ini. AMARAN! sebarang artikel di dalam blog ini adalah hak cipta sepenuhnya daripada pengarang dan anda dilarang sama sekali untuk menyalin mana-mana artikel kecuali dengan izin pengarang. Teruskan membaca artikel kami. Terima Kasih.

4 comments: